دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

لینک ورود به سامانه غربال اضطراب کودکان بهزیستی – رایگان

  • لطفا قبل از ورود به سامانه با مراجعه به این لینک راهنمای ثبت نام و تکمیل پرسشنامه را مطالعه نمایید.

یکی از شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است. اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود و در صورت بی‌توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند و باعث افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی، شغلی فرد، افسردگی و غیره خواهد شد.

طرح غربال اضطراب کودکان با تشخیص زودهنگام اختلالات و کاهش بار بیماریها تاثیر عمیقی در ارتقای سلامت روان جامعه خواهد داشت. برنامه های غربالگری ضمن اینکه خدمات ارزانتر را به جامعه هدف ارائه میدهد، با تشخیص زود هنگام از ایجاد معضلات و مشکلات بعدی نیز میکاهد.

 

اهداف طرح غربال اضطراب کودکان

۱-شناسایی زود هنگام اختلال طیف اضطراب کودکی مانند اضطراب تعمیم یافته، هراس اجتماعی، اختلال وسواس-بی اختیاری، ترس از آسیب جسمانی، اضطراب جدایی و اختلال اضطراب پس از صانحه.

۲-ارجاع زودهنگام کودکان دارای اختلال جهت مداخلات تخصصی روانشناختی.

۳-افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اختلال اضطراب کودکان

۴-مطالعه و بررسی میزان شیوع و گستردگی اختلال اضطراب در استانهای مختلف و گستره جغرافیایی.

۵-مطالعه و بررسی شیوهها و روشهای مناسب جهت کمک به درمان کودکان دارای اختلال طیف اضطراب.

۶-مطالعه و زمینهیابی شیوع و گستردگی اختلالات طیف اضطراب در کودکان در صورت بروز فاجعه و یا حادثه محلی یا ملی.

۷- تدوین هنجار مناسب جهت ارزیابی اختلال طیف اضطراب در کودکان ایرانی.

 

راهنمای والدین جهت ثبت نام و تکمیل پرسشنامه در سامانه غربال اضطراب کودکان

 

والدین گرامی:

سامانه ارزیابی اضطراب کودکان منظور بررسی و ارزیابی نشانه های اضطراب در فرزند شما طراحی شده است. در این سامانه پس از ثبت نام اولیه اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال از طریق یک پرسشنامه در سطوح مختلف اضطراب و پنج حیطه مختلف شامل:اضطراب تعمیم یافته، هراس اجتماعی، اختلال وسواس، ترس از آسیب اجتماعی و اضطراب جدایی مورد ارزیابی قرار می دهد. لذا خواهشمند است بعنوان نزدیکترین و موثق ترین فرد به کودک خود به تمامی سئوالات پاسخ دقیق و صادقانه دهید. لازم به ذکر است که پاسخ ها و اطلاعات حاصله به صورت محرمانه نزد سازمان بهزیستی نگهداری شده و در انتهای پرسشنامه تنها نتایج مربوط به کودکتان به منظور بهره برداری و ادامه روندهای مورد نیاز بصورت محرمانه در اختیار قرار خواهد گرفت.

 

  • راهنما:  لطفا قبل از ورود به سامانه با مراجعه به این لینک راهنمای ثبت نام و تکمیل پرسشنامه را مطالعه نمایید.
پس از مطالعه راهنما می توانید از طریق این  لینک نسبت به  ورود به سامانه  از طریق مرورگر رایانه، تلفن همراه و یا تبلت اقدام نمایید.

در صفحه باز شده باید شماره تلفن همراه خود را که بعنوان کد پیگیری در مراحل بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت، در کادر مشخص شده وارد نمایید.

پس از ورود شماره تلفن همراه یک کد اهراز هویت توسط سامانه به شماره درج شده ارسال میگردد .

این کد برای جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی و اطمینان از صحیح بودن شماره درج شده ارسال میگردد.

در انتها بر اساس نتایج پاسخ های کاربر در چند سطح پیامی بعنوان رهنمود و آموزش در راستای امتیاز کسب شده به والدین ارائه می گردد.

چنانچه کودک شما نیاز به پیگیریهای بیشتر جهت درمان و یا مشاوره داشته باشد) نمرات ۳۴ و بیشتر و یا کسب نمره از سوالات ۳۰ تا ۳۴ (پیامی مبنی بر درخواست از والدین برای تماس با شماره تلفن) بعدا ذکر میشود( طی ۷۲ ساعت آینده را دریافت مینماید و در صورت نیاز به بررسی بیشتر به مراکز مشاوره ارجاع خواهد گردید. لذا لطفا پیگیری لازم را در این خصوص تا پایان به انجام رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.